W tym poradniku opiszę wszystkie zdolności kart jakie są dostępne w grze Hearthstone
![[Image: patch.jpg?itok=jtdjq8XM]](http://blizzone.pl/sites/default/files/styles/710x300/public/insert/3415/2015/10/patch.jpg?itok=jtdjq8XM)
Agonia: jest to zdolność która aktywuje się po zniszczeniu karty która ją posiada, warto dodać takiej karcie także prowokację ponieważ niektórzy gracze mogą nie chcieć jej zniszczyć aby jej nie aktywować.
Boska tarcza: ta zdolność dodaje karcie specjalną tarczę dzięki której pierwszy atak w jej stronę nie zada żadnych obrażeń, kartę z boską tarczą można także użyć do zaatakowania przeciwnika z dużą ilością pkt. ataku ponieważ nie stracimy żadnych punktów życia a jedynie zniszczymy tarczę.
Furia wichru: karta z tą zdolnością ma możliwość atakowania 2 razy w 1 turze, można atakować 2 razy w tą samą kartę lub w dwie różne.
Kombinacja: pozwala użyć efektu karty tylko jeśli w danej turze zagraliśmy przynajmniej 1 inną kartę, może to być magia lub stronnik, nie ważne jest także ile many wydaliśmy na poprzednią kartę.
Obrażenia zaklęć: jeśli nasz stronnik posiada np. obrażenia zaklęć +1 to oznacza że wszystkie nasze katy magi które zadają obrażenia zwiększają swoją siłę o 1
Okrzyk bojowy: aktywuje się tylko podczas wystawienia stronnika na pole bitwy z ręki, w przypadku gdy otrzymamy taką kartę np. poprzez efekt agoni nie użyjemy jej efektu. Zagraną kartę można cofnąć do ręki inną o takim efekcie i wystawić jeszcze raz korzystając 2 razy z tego samego okrzyku bojowego.
Odkryj kartę o koszcie X: oznacza że dobieramy losową kartę o koszcie X many. Dostajemy 3 losowe karty z których wybieramy jedną.
Prowokacja: to karta którą przeciwnik musi zniszczyć zanim będzie mógł zaatakować naszego bohatera lub innych stronników którzy nie posiadają prowokacji. Jeśli dodamy prowokację ukrytej karcie to efekt będzie działał dopiero gdy karta przestanie być w ukryciu.
Przeciążenie: karty z przeciążeniem kosztują zazwyczaj mało many w stosunku do ilości punktów życia i ataku lecz jeśli karta ma np. przeciążenie 3 to znaczy że w kolejnej naszej turze będziemy mieli zablokowane 3 kryształy many. Wiele kart w tali szamana jednak doładowuje swój atak i życie kiedy zagrywamy kartę z przeciążeniem
Sekret: są to karty magi które są pokazane przeciwnikowi jako ? tak aby wiedział że mamy jakiś sekret ale nie wie on jaki. Sekrety zazwyczaj używane są kiedy przeciwnik wykona jakąś czynność np. zagra kartę, użyje magi, zaatakuje bohatera itp.
Szał: jest to efekt karty która dodaje X pkt ataku gdy otrzyma obrażenia, czasami gracze sami zadają 1 pkt obrażeń swojej karcie z tym efektem aby zwiększyć jej atak
Szarża: karty z szarżą mogą atakować w tej samej turze w której zostały wystawione na pole bitwy, normalne karty muszą zawsze przeczekać pierwszą turę bez ataku
Ukrycie: jest to efekt karty który sprawia że przeciwnik nie może w nią atakować do czasu aż sama nie zaatakuje. Takie karty można zniszczyć jedynie grupowymi magiami które działają na wszystkich stronników przeciwnika lub na całe pole bitwy.
Wybierz jedno: jest to efekt podobny do okrzyku bojowego ponieważ używa się go w momencie w którym wystawiamy taką kartę ale w tym przypadku mamy do wyboru 1 z 2 efektów zapisanych na karcie
Wyciszenie: jest to bardzo przydatna zdolność która blokuje efekt wybranej karty a także wszystkie doładowane punkty ataku i zdrowia. Można użyć jej np. aby usunąć efekt agoni karty przeciwnika lub aby usunąć prowokację, obrażenia zaklęć i inne tego typu. Karta nie działa jedynie na ukrycie.
Zamrożenie: jak sama nazwa wskazuje zamraża wybranego stronnika przez co nie może on atakować w następnej turze
Inspiracja: karty posiadające inspirację aktywują swój efekt za każdym razem kiedy nasz bohater użyje własnego efektu np. u maga będzie to rzucenie kulą ognia a u paladyna przyzwanie rekruta srebrnej dłoni
![[Image: patch.jpg?itok=jtdjq8XM]](http://blizzone.pl/sites/default/files/styles/710x300/public/insert/3415/2015/10/patch.jpg?itok=jtdjq8XM)
Boska tarcza: ta zdolność dodaje karcie specjalną tarczę dzięki której pierwszy atak w jej stronę nie zada żadnych obrażeń, kartę z boską tarczą można także użyć do zaatakowania przeciwnika z dużą ilością pkt. ataku ponieważ nie stracimy żadnych punktów życia a jedynie zniszczymy tarczę.
Furia wichru: karta z tą zdolnością ma możliwość atakowania 2 razy w 1 turze, można atakować 2 razy w tą samą kartę lub w dwie różne.
Kombinacja: pozwala użyć efektu karty tylko jeśli w danej turze zagraliśmy przynajmniej 1 inną kartę, może to być magia lub stronnik, nie ważne jest także ile many wydaliśmy na poprzednią kartę.
Obrażenia zaklęć: jeśli nasz stronnik posiada np. obrażenia zaklęć +1 to oznacza że wszystkie nasze katy magi które zadają obrażenia zwiększają swoją siłę o 1
Okrzyk bojowy: aktywuje się tylko podczas wystawienia stronnika na pole bitwy z ręki, w przypadku gdy otrzymamy taką kartę np. poprzez efekt agoni nie użyjemy jej efektu. Zagraną kartę można cofnąć do ręki inną o takim efekcie i wystawić jeszcze raz korzystając 2 razy z tego samego okrzyku bojowego.
Odkryj kartę o koszcie X: oznacza że dobieramy losową kartę o koszcie X many. Dostajemy 3 losowe karty z których wybieramy jedną.
Prowokacja: to karta którą przeciwnik musi zniszczyć zanim będzie mógł zaatakować naszego bohatera lub innych stronników którzy nie posiadają prowokacji. Jeśli dodamy prowokację ukrytej karcie to efekt będzie działał dopiero gdy karta przestanie być w ukryciu.
Przeciążenie: karty z przeciążeniem kosztują zazwyczaj mało many w stosunku do ilości punktów życia i ataku lecz jeśli karta ma np. przeciążenie 3 to znaczy że w kolejnej naszej turze będziemy mieli zablokowane 3 kryształy many. Wiele kart w tali szamana jednak doładowuje swój atak i życie kiedy zagrywamy kartę z przeciążeniem
Sekret: są to karty magi które są pokazane przeciwnikowi jako ? tak aby wiedział że mamy jakiś sekret ale nie wie on jaki. Sekrety zazwyczaj używane są kiedy przeciwnik wykona jakąś czynność np. zagra kartę, użyje magi, zaatakuje bohatera itp.
Szał: jest to efekt karty która dodaje X pkt ataku gdy otrzyma obrażenia, czasami gracze sami zadają 1 pkt obrażeń swojej karcie z tym efektem aby zwiększyć jej atak
Szarża: karty z szarżą mogą atakować w tej samej turze w której zostały wystawione na pole bitwy, normalne karty muszą zawsze przeczekać pierwszą turę bez ataku
Ukrycie: jest to efekt karty który sprawia że przeciwnik nie może w nią atakować do czasu aż sama nie zaatakuje. Takie karty można zniszczyć jedynie grupowymi magiami które działają na wszystkich stronników przeciwnika lub na całe pole bitwy.
Wybierz jedno: jest to efekt podobny do okrzyku bojowego ponieważ używa się go w momencie w którym wystawiamy taką kartę ale w tym przypadku mamy do wyboru 1 z 2 efektów zapisanych na karcie
Wyciszenie: jest to bardzo przydatna zdolność która blokuje efekt wybranej karty a także wszystkie doładowane punkty ataku i zdrowia. Można użyć jej np. aby usunąć efekt agoni karty przeciwnika lub aby usunąć prowokację, obrażenia zaklęć i inne tego typu. Karta nie działa jedynie na ukrycie.
Zamrożenie: jak sama nazwa wskazuje zamraża wybranego stronnika przez co nie może on atakować w następnej turze
Inspiracja: karty posiadające inspirację aktywują swój efekt za każdym razem kiedy nasz bohater użyje własnego efektu np. u maga będzie to rzucenie kulą ognia a u paladyna przyzwanie rekruta srebrnej dłoni