WebKiller.pl
Znajdź nas na
hostandplay

Streamy: [-]
Polecane
Turniejowe


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dieta i ćwiczenia eSportowca / gracza
#1
Spędzanie długich godzin przed komputerem czy to w pracy czy grając w gry komputerowe działa negatywnie na nasz organizm. W szczególności podczas intensywnej gry może psuć się nasz wzrok od ciągłego wpatrywania się w ekran pełnego migających obrazów, przestajemy wtedy mrugać co nie jest dla nas zdrowe. Podczas gry cierpi także kręgosłup od wielogodzinnego siedzenia a jeśli dodatkowo spożywamy przy tym jakieś niezdrowe przekąski to może pojawić się problem z nadwagę.

Nie jestem dietetykiem ale postaram się przekazać wam wszystkie istotne informacje jakie można znaleźć w internecie na ten temat.

[Obrazek: 150506112204-fruits-nuts-vegetables-grai...ge-169.jpg]

Aby dbać o wzrok należy spożywać dużo witaminy A która znajduje się w marchwi, szpinaku, brokułach, dyni, morelach, brzoskwiniach, wątróbce, żółtku jaj, maśle, serach i tłustych rybach (węgorz, makrela, łosoś, tuńczyk). Witamina ta sprawia że nasz organizm produkuje więcej ochronnego śluzu nawilżającego oko. W walce o zdrowe oczy pomoże także luteina obecna w czarnych jagodach oraz borówce wysokiej która działa jak filtr absorbujący promieniowanie elektromagnetyczne. Antocyjany czyli barwniki roślinne które występują w kwiatach, warzywach i owocach np. w porzeczkach, borówkach, aronii, śliwkach, truskawkach, wiśniach, czereśniach i czerwonej kapuście działają także na korzyść naszego wzroku poprzez lepsze ukrwienie i odżywienie naczynek włosowatych. Jeśli nie chcemy doprowadzić do krótkowzroczności przyda nam się także cynk który znajduje się w ostrygach, grzybach, rybach, drożdżach piwnych, mięsie drobiowym, jajkach, pełnoziarnistym pieczywie, pestkach dyni i słonecznika.

Dbając o nasze mięśnie potrzebujemy magnezu który znajduje się w gorzkim kakao, kaszy gryczanej, gorzkiej czekoladzie, grochu oraz orzechach laskowych. Magnez może zapobiegać skurczom mięśni oraz działać uspokajająco, dodatkowo pomaga w dostarczaniu energii do tkanek i komórek co jest istotne dla naszego mózgu. Kwasy tłuszczowe Omega-3 znajdujące się w tłustych rybach i tranie po za tym że zawierają witaminę A która jak wiemy działa dobrze na nasze oczy pomaga także na ruchliwość stawów oraz pamięć. Kolejna bardzo ważna w naszej diecie jest witamina C która chroni nasze stawy i zapewnia odporność organizmu, znaleźć ją można w owocach i warzywach np. w cytrusach, winogronach, porzeczkach, aronii, papryce  czerwonej, zielonej pietruszce, owocach dzikiej róży, brokułach, kapuście, szparagach, cebuli i czosnku.

Zadbajmy także o nasz mózg dzięki żelazu które znajdziemy w orzechach, roślinach strączkowych, owocach pestkowych, warzywach liściastych, rodzynkach, czerwonym mięsie i podrobach. Żelazo odpowiada za przenoszenie tlenu, pomaga w uczeniu się, zapamiętywaniu i logicznym rozumowaniu. Nie zapominajmy także o zwykłej wodzie ponieważ odwodnienie skutkuje spadkiem koncentracji, problemami z pamięciom i bólami głowy, wodę można zastąpić także świeżo wyciskanymi sokami które sami zrobimy zawierające dodatkowe witaminy lub możemy iść na łatwiznę i kupić już gotowy sok w sklepie tylko pamiętajcie aby kupować te 100 % a nie podróby z słodzikami, cukrem i barwnikami.

Warto oczywiście jeść często i mało zamiast najeść się raz do syta, dzięki temu nie będziemy odczuwali głodu. Jeśli najemy się z rana tak że nie zmieścimy już nic więcej to nasz organizm będzie gromadził energię w postaci tłuszczu jednak kiedy już całość strawi to zamiast korzystać w tego co nagromadził będzie prosił o więcej odczuwając głód. Dodatkowo nasz żołądek posiada zdolność rozciągania się jeśli jemy często i dużo to nasz żołądek będzie stawał się coraz większy przez co szybciej będziemy czuli się głodni bo będzie mieściło się w nim coraz więcej jedzenia.

[Obrazek: silownia.jpg]

Dbanie o siebie to nie tylko dieta ale także ćwiczenia. Siedząc kilka godzin przed komputerem nasze ciało aż błaga o jakiś wysiłek fizyczny dlatego czasami warto zrobić sobie przerwę i wykonać kilka przysiadów i pompek aby rozruszać trochę mięśnie i dotlenić mózg. Warto także znajdywać czas na jakiś sport oczywiście wedle własnych upodobań może to być gra w piłkę, kosza lub jeśli ktoś woli iść na siłownię czy po prostu pojeździć na rowerze. Dla graczy ważne jest przede wszystkim dbanie o dłonie które odwalają całą robotę dlatego warto znaleźć dla nich odpowiednie ćwiczenia np. takie jak na filmiku poniżej.



Odpowiedz
skiny



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości