WebKiller.pl
Znajdź nas na
hostandplay

Streamy: [-]
Polecane
Turniejowe


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zenyatta opis i poradnik jak grać
#1
Zenyatta jest postacią z grupy lekarzy która moim zdaniem ma do tego najmniejsze predyspozycje lecz bardzo dobrze nadaje się do ataku kiedy nauczymy się o nim paru rzeczy. Zenyatta to omnicki mnich który w swoim arsenale posiada kule harmonii leczące sojuszników oraz kule zniszczenia zadające obrażenia przeciwnikom, do dyspozycji mamy także kulę rozdarcia i przejście w stan transcendencji.

[Obrazek: zenyatta-screenshot-008.jpg]

Kula harmonii leczy 30 obrażeń na sekundę tylko jednemu sojusznikowi który ją od nas otrzyma dlatego grając tą postacią dobrze jest jeśli mamy w drużynie drugiego mocnego lekarza jak Łaska lub Lucio ponieważ będzie ciężko nam leczyć szybko wszystkich sojuszników, dodatkowo jeśli oddalimy się za bardzo od leczonej przez nas postaci kula harmonii do nas wróci. Kiedy widzimy że ktoś potrzebuje szybkiej pomocy ponieważ walczy 1 vs 1 z silniejszym przeciwnikiem warto po za obdarowaniem kulą harmonii skorzystać także z kuli rozdarcia która użyta na przeciwniku zwiększa zadawane jej obrażenia, dodatkowo pomagamy w walce zasypując przeciwnika kulami zniszczenia. Jeśli naładuje nam się nasza moc specjalna (tzw. ultra) które w przypadku naszego mnicha leczy wszystkich pobliskich sojuszników niemal natychmiastowo przy czym wzrasta także nasza szybkość poruszania się powinniśmy poczekać z jego użyciem do zmasowanego ataku przeciwników na punkt kontrolny lub w przypadku ataku wyczekać aż wszyscy będą w dogodnej pozycji aby grupą spróbować odbić punkt.

Ponieważ nasz omnik jest bardzo powolny i wszystkie kule rzuca na odległość nie powinniśmy za bardzo wybiegać do przodu tą postacią, zdecydowanie lepiej jest pozostać z tyłu i mieć oko na wszystkich graczy a w przypadku kiedy komuś uda się do nas podejść postawić na walkę i spróbować szybko rzucić w rywala kulą rozdarcia i celować w głowę kulami zniszczenia, ucieczka nie ma sensu ponieważ jesteśmy na to zbyt wolni, ewentualną alternatywą może być użycie swojego ultra i ucieczka za sojuszników.

Zaletą Zenyatty jest także to że jako jedyna postać w grze nie wydaje żadnych dźwięków kiedy się porusza a to wszystko dlatego że lewituje on nad ziemią, ta z pozoru mało znacząca funkcja może jednak pomóc nam w grze kiedy chcemy zakraść się od tyłu na przeciwnika. Nasz robot ma także jak prawie każdy lekarz w grze możliwość samo leczenia się, wystarczy że odejdziemy na chwilę z pola bitwy i nasze zdrowie samo się zregeneruje jednak nie zawsze w pełni ponieważ regeneruje nam się tylko pancerz który na szczęście stanowi większą część paska życia.

Ciekawą funkcją tej postaci jest także wystrzelenie salwy która przydaje się głównie kiedy chcemy zniszczyć jakiś nieruchomy cel jak działo Torbjörna, Bastiona lub Wdowę, wystarczy znać ich lokalizację, schować się, przytrzymać PPM i naładować swoje kule zniszczenia, kiedy to zrobimy wychylić się i je wypuścić, należy jednak pamiętać że jeśli za długo będziemy ładować naszą salwę to z powodu przeciążenia Mnich sam je wystrzeli. W walce na blisko nie warto ładować kul ponieważ pojedyncze strzały są szybkie i od razu zadają obrażenia dzięki czemu ktoś może pomóc nam pokonać przeciwnika a gdy będziemy się ładować to z pewnością nawet nie zdążymy ich wystrzelić przez co nie zadamy żadnych obrażeń.

Dobra walka Zenyattą wymaga znajomości możliwości bohaterów przeciwnika ponieważ rzucanie kulami zniszczenia na oślep nie będzie tak efektowne jak skupienie się na jednej postaci i staranie się jej wyeliminować, niżej podam przykłady jak pokonać wybrane postacie
  • Reinhardt - czekamy aż opuści swoją tarczę i ładujemy salwę celując jak zawsze w głowę aby zadać za jednym razem jak najwięcej obrażeń, jeśli będziemy próbować rzucać po 1 kuli to szybko się zorientuje i podniesie znów swoją tarczę.
  • Wieprzu - tutaj także warto ładować salwę i starać się wyeliminować rywala za 1 strzałem a jeśli nam się to nie uda to dorzucić jeszcze kilka pojedynczych kul, takie zagranie jest moim zdaniem najlepsze ponieważ jeśli będziemy atakować po jednej kuli to wieprzu nam ucieknie i się uleczy.
  • Winston i Orisa - tutaj już musimy trochę zaryzykować i podejść bardzo blisko bo aby pokonać tych bohaterów powinniśmy przejść za ich barierę i obrzucać pojedynczymi kulami obracając się wokół nich tak aby nie mogli nas zaatakować, uderzanie w bariery mnichem jest mało efektywne ponieważ mamy tylko 20 kul po czym musimy je przeładować co zabiera za dużo czasu aby z łatwością przełamać barierę. Przechodzenie za barierę może przydać się także w przypadku Reinhardta lecz poprzedni sposób był bezpieczniejszy chyba że nie udało nam się nim załatwić przeciwnika od razu to możemy podejść i dokończyć dzieła.
  • Żniwiarz - na tą postać są 2 sposoby, albo rzucamy kule rozdarcia i obrzucamy pojedynczymi kulami wtedy musimy się liczyć z tym że nie zniszczymy przeciwnika od razu bo na 99% przejdzie w stan ducha i będziemy musieli śledzić go dzięki kuli rozdarcia po czym kiedy wróci do normalnej postaci spróbować go dobić (problemem jest to że może uciec za sojuszników lub się uzdrowić apteczką a wkurzony że go atakowaliśmy może teleportować się za nas i z łatwością zestrzelić). Drugi sposób to dobre wycelowanie i puszczenie salwy przez którą nie zdąży się przemienić jednak to wymaga wprawy ponieważ Żniwiarz jest dość małą postacią.
  • Fara - Rzucamy kulę rozdarcia i jeśli jest w powietrzu nie celujemy bezpośrednio w nią ale tam gdzie sądzimy że za chwilę poleci.
  • Genji - Podobnie jak z farą rzucamy tam gdzie myślimy że za chwilę będzie ponieważ jest zbyt zwinny dla nas.
Odpowiedz
skiny



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości